close
چت روم
خوراکی هایی برای تقویت بینایی
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

رز پاتوق

  هویجهویج و بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک کند. سیرسیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می‌کند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده کرد. مطالعات…

خوراکی هایی برای تقویت بینایی

خوراکی هایی برای تقویت بینایی

 

هویج

هویج و بسیاری از سبزیجات و میوه‌جات زرد و نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که برای بینایی چشم مفید است و می‌تواند به حفاظت چشم در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک کند.



سیر

سیر به عطر و طعم غذا بسیار کمک می‌کند و به همین منظور در بسیاری از غذاها می‌توان از آن استفاده کرد. مطالعات نشان داده است که سیر فواید بسیاری در سلامتی فرد دارد و باعث افزایش گردش خون می‌شود، همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای بینایی نیز موثر است. سیر سرشار از سولفور و مواد غذای دیگری است که به تولید آنتی اکسیدانی که می‌تواند به حفاظت لنز چشم کمک کند، کمک می‌کند.



سبزیجات برگ دار

کاهو، کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار سبز در افزایش تقویت نور چشم مفیدند، زیرا آن‌ها حاوی ویتامین A، ویتامین C و کلسیم هستند.
مطالعات نشان داد که اسفناج سرشار از آنتی اکسیدانی‌هایی مانند lutein و Zeaxanthin است که بسیار برای چشم مفیدند؛ اگر شما می‌خواهید فایده بیشتری از سبزیجات برگ دار ببرید، سعی کنید از زیاد پختن آن‌ها خودداری کنید.
 


شکلات کاکائویی


مطالعات نشان داده است که شکلات کاکائویی در تقویت بینایی بسیار موثر است. با اضافه کردن مقدار شکلات کاکائویی به وعده‌های غذایی روزانه خود می‌توانید مقدار flavonoids که به حفاظت ماهیچه‌های خونی چشم کمک می‌کند را افزایش دهید.

با حفاظت از ماهیچه‌های خونی در چشم، علیرغم افزایش سن و ضعیف شدن چشم، شما می‌توانید به تقویت لنز چشم و قرنیه کمک کنید.



گیاه قره‌قاط


مطالعات نشان داده است که مصرف گیاه قره‌قاط می‌تواند به جلوگیری از بعضی اختلالات بینایی مانند macular degeneration که موجب کاهش بینایی در مرکز میدان دید فرد در سنین بالاتر می‌شود، کمک کند.

سویا

سویا دارای چربی کمی است اما میزان پروتئین آن زیاد است و حاوی اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذی است که بسیار برای چشم مفید است.

 

ماهی سالمون



ماهی سالمون غنی از ویتامین A و D و اسیدهای چرب امگا 3 است که این ترکیبات باعث تقویت بینایی می‌شود.
 

تخم‌مرغ


در میان غذاهایی که برای تقویت نور چشم مفید است، تخم‌مرغ از رایج‌ترین آن‌ها می‌باشد.

تخم‌مرغ مخصوصاً زرده آن سرشار از مواد مغذی است که برای تقویت بینایی مفید است و به رفع خستگی بدن کمک می‌کند.

درباره : تغذیه ,
برچسب ها : تقویت بینایی , درمان چشم , خوراکی برای تقویت چشم , درمان بینایی , کاهش خستگی چشم ,
بازدید : 257 تاریخ : چهارشنبه 26 مرداد 1390 زمان : 19:40 نویسنده : رز پاتوق نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 303
  • بازدید سال : 2,750
  • بازدید کلی : 108,109
  • مطالب